dimarts, 17 de gener del 2017

Nyitus: Criatures Fantàstiques

       Entren a classe i la mestra els explica una història fantàstica que parla d'uns éssers diminuts anomenats Nyitus.
       "Els Nyitus, o nytus, nyítols o nitus són imaginats com unes cuques, petits com un gra de pols que entren per l'orella de la gent fins arribar al cervell. No maten, només es mengen la memòria i fan venir moltes ganes de dormir. Per això, a qui té molta son o mala memòria se li diu que té els nyitus".
       - Ara feu-me un dibuix. Cadascú a  la seva manera.- diu la mestra, i l'Alícia se'ls afigura molt petits, de colors i amb una pila de potes






Montserrat Medalla i Cufí
L'Alícia ja no té por (a partir de 8 anys)

CRIATURES FANTÀSTIQUES - Diversos Autors
Concurs ARC 2011 Contes infantils
Pròleg Josep Maria Aloy
Meteora

3 comentaris:

  1. Amb la soneta que tinc avui i la fresqueta que fa fora, em sembla que els nyitus m'han vingut a visitar ! ;)

    ResponElimina
  2. si no escric aquests dos versos m'agafarà rampa...

    del poema TANTS DIES
    de Segimon Serrallonga

    Direm que el fred era feliç, i nou
    el món vellós, i que la por moria.

    .

    ResponElimina
  3. és molt bonic. Ja no sé si vaig participar o no, en aquest recull. Potser amb dibuixet. Petonitus Nyitus;-))

    ResponElimina